ITIL

Information Technologies Infrastructure Library - Bilgi Teknolojileri Altyapı Kütüphanesi

Bilgi Teknolojisi Altyapı Kütüphanesi (ITIL®), BT’yi bir hizmet olarak yönetmek için kullanılan bir metodolojidir. İş ihtiyaçlarına daha iyi uyum sağlayan BT hizmetleri sağlamak amacıyla, teknolojiden ziyade son kullanıcıya odaklanır. ITIL, ISO / IEC 20000 sertifikasına hazırlanma aşamasında sıklıkla başvurulan önemli bir kütüphanedir.

ITIL, BT hizmet yönetimi (ITSM) için beş aşamalı hizmet döngüsüne dayanan bir çerçevedir: Hizmet Stratejisi, Hizmet Tasarımı, Hizmet Geçişi, Hizmet Operasyon ve Sürekli Hizmet İyileştirme.

1. Hizmet Stratejisi:

Müşterileri anlamak ve BT hizmetlerini ihtiyaçlarını karşılamak için nasıl geliştirilip başarıyla yürütülmesi gerektiğini içerir.

2. Servis Tasarımı:

Servisin verimli ve düşük maliyetli bir şekilde tasarlanmasını sağlar.

3. Servis Geçişi-Devreye Alma:

Tasarlanan ve test edilen tasarımı gösterir.

4. Servis Operasyonu:

Servisi teslim eder ve yönetir.

5. Sürekli Hizmet İyileştirme

Hizmetin ve yönetiminde kullanılan teknolojinin ve süreçlerin iyileştirilmesi için bir mekanizma sağlar.

ITIL'ın Faydaları

ITIL, hem kamusal hem de özel sektörde, dünyadaki en yaygın olarak benimsenen ITSM çerçevesidir ve her boyutta ve türde kuruluşlarda hizmet yönetimi için en iyi uygulama olarak kabul edilmektedir. Dünya çapında binlerce kuruluş tarafından benimsenmiştir. ITIL’in benimsenmesinin başlıca faydaları şunlardır:

BT çözümlerinin iş ihtiyaçları ile uyumlu hale getirilmesi

Gerçekçi hizmet seviyeleri

Tutarlı, tekrarlanabilir süreçler

Verimli hizmet sunumu

Geliştirilmiş hizmetler ve süreçler

Şeffaf maliyetler ve gelişmiş yönetim gözden geçirme

Düzenli ölçüm ve izlemeye dayalı sürekli iyileştirme

ITIL vs ISO / IEC 20000

Çok ortak noktaları olsa da, ITIL ve ISO / IEC 20000 farklı amaçlara hizmet eder. ISO 20000, servis yönetimi süreçleri ile ilgili standarttır. Kuruluşlar, ITSM’e en iyi uygulamalarını takip ettiklerini göstermek için Standartlara bağımsız olarak denetlenmiş sertifikasyon alabilirler. ITIL, BT Hizmet Yönetimi için en iyi uygulamalar hakkında tavsiyelerde bulunur. Kuruluşların iş ihtiyaçlarına, yerel koşullara ve servis sağlayıcının yapısına göre benimsenip uyarlanabilecek seçenekleri içerir.

Neden Bizimle Çalışmalısınız

15'den fazla sektörde 10 yıldan fazla deneyimli danışman, denetçi ve teknik kadrosuyla Sibertime standartlaşmış hizmetlerine aksine müşterilerine özel projeler oluşturarak yönetilebilir ve katma değerli hizmetler sunar.

Siz Özel Projeler

Kurumunuza özel olarak hazırlanmış proje planları

Proje Öncesi Detaylı Boşluk Analizi

Uyum çalışmalarında öncesinde detaylı boşluk analizi çalışmaları

Proje Sonrası Destek

Proje bitiminde uzaktan sürekli destek hizmetleri

Hazır Doküman Setleri

Tüm yönetim sistemleri için hazırlanmış detaylı dokümantasyon setleri

Uzman Ekipler

10 yıldan fazla deneyim ile konusunda uzman profesyonel danışman kadro

Hızlı Destek

Proje sırasında ve sonrasında taleplerinize hızlı dönüş