ISO/IEC 20000'in Faydaları
- Güvenilirliği ve yüksek hizmet kalitesini göstererek rekabet farklılığı sunar;
- Kamu sektöründeki birçok kuruluş, BT hizmet sağlayıcılarının ISO 20000 ile uyumluluk gösterdiklerini belirttiği için önemli pazarlara erişim sağlar;
- Müşterilerine, hizmet gereksinimlerinin karşılanacağına dair güvence sağlar;
- Hizmet sağlayıcıların hizmet yönetim süreçlerini ve hizmetlerini izlemelerini, ölçmelerini ve gözden geçirmelerini sağlayarak ölçülebilir bir etkinlik düzeyi ve sürekli iyileştirme kültürünü zorunlu kılar;
- PCI DSS ve Sarbanes-Oxley dahil olmak üzere çok sayıda düzenlemeye uygunluk maliyetlerini düşürür;
- Kaynakları ve süreçleri optimize etmek için ITIL uygulamalarından yararlanmaya yardımcı olur.
ISO / IEC 20000'in Bölümleri
ISO 20000 sürekli iyileştirme için süreç bazlı bir yaklaşım kullanır ve beş bölüme ayrılır. 1. ve 2. bölümler, BT servis sağlayıcılarının iç ve dış müşterilere sundukları hizmet kalitesini artırmalarını sağlayan bir servis yönetim sisteminin (SYS) uygulanmasına yönelik gereklilikleri özetlemektedir.
Bölüm 1: Hizmet Yönetim Sistemi Gereksinimleri
BTHYS için gereksinimler sağlar ve kuruluşlarında BTHYS’nin başlatılması, uygulanması veya sürdürülmesinden sorumlu olanlarla ilgilidir. Servis yönetim sistemi için bir şartname sağlar. Kuruluşlar, SYS’lerini ISO 20000 koşullarına uygun olarak bağımsız olarak onaylayabilirler.
Bölüm 2: Hizmet Yönetim Sistemlerinin Uygulanmasına dair Rehberlik,
Bölüm 1 kapsamında hizmet yönetimi süreçleri için en iyi uygulamaları açıklar.
Bölüm 3: ISO 20000 – 3 kapsam Tanımı ve Uygulanabilirliği ile ilgili Rehberlik
ISO 20000-1, SYS’nin uygulanması hakkında bilgi sağlamak adına önemli bilgiler sağlar.
Bölüm 4: Süreç Referans Modeli (ISO 20000-4),
Süreç değerlendirme ilkelerine göre bir süreç değerlendirme modeli geliştirmenize yardımcı olur.
Bölüm 5: (ISO 20000-5) için Örnek Uygulama planı,
ISO 20000-1 gereksinimlerini karşılayan bir SYS için bir uygulama planı sağlar.
Neden Bizimle Çalışmalısınız
15'den fazla sektörde 10 yıldan fazla deneyimli danışman, denetçi ve teknik kadrosuyla Sibertime standartlaşmış hizmetlerine aksine müşterilerine özel projeler oluşturarak yönetilebilir ve katma değerli hizmetler sunar.
Siz Özel Projeler
Kurumunuza özel olarak hazırlanmış proje planları
Proje Öncesi Detaylı Boşluk Analizi
Uyum çalışmalarında öncesinde detaylı boşluk analizi çalışmaları
Proje Sonrası Destek
Proje bitiminde uzaktan sürekli destek hizmetleri
Hazır Doküman Setleri
Tüm yönetim sistemleri için hazırlanmış detaylı dokümantasyon setleri
Uzman Ekipler
10 yıldan fazla deneyim ile konusunda uzman profesyonel danışman kadro
Hızlı Destek
Proje sırasında ve sonrasında taleplerinize hızlı dönüş